شرکتهای نوپایی که تمایل به جذب سرمایه از خودروساز کرهای را دارند، باید تا پایان ماه جولای درخواست خود را ارسال کنند. پس از بررسی درخواستها، هیوندای تا ۲۳ آگوست، با استارتاپهایی که دارای شرایط لازم باشند، ارتبط برقرار نموده و با آنها در نهایت مصاحبه خواهد کرد. لیست نهایی منتخبین روز ۸ سپتامبر منتشر خواهد شد.
هیوندای ۴۵ پروژه مختلف را تعریف کرده و استارتاپهای علاقهمند باید در رابطه با آنها ایده ارائه کنند. این پروژهها قبلا توسط تیمهای داخلی شرکت تعیین شدهاند و مربوطه به حوزههایی چون تکنولوژیهای سبز، رابط کاربری درون خودرویی، تحلیل هوش مصنوعی، پهپادها و مواد پرکاربرد در صنعت خودرو هستند. البته به گفته هیوندای اگر استارتاپی پروژهای جذابتر و بهتر از مواردی که توسط تیمهای داخلی تعیین شده داشته باشد، میتواند جزو برندگان باشد.
در سالهای اخیر هیوندای علاقه زیادی به همکاری و سرمایهگذاری در استارتاپها نشان داده است. همین چند روز پیش بود که این کمپانی، شرکت بوستون داینامیکس را خریداری کرد. احتمالا میدانید این شرکت در زمینه تولید رباتهای دو و چهارپای بسیار پیشرفته کار میکند.
گفتنی است از زمان اجرای برنامه ZERO1NE Accelerator در سال ۲۰۱۸، هیوندای در ۳۹ استارتاپ مختلف سرمایهگذاری کرده است؛ ضمن اینکه این شرکت از آن زمان تاکنون با ۷۳ استارتاپ در حوزههای گوناگون وارد همکاری شده است.
خرید و جذب استارتاپهای کوچک امری مرسوم در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو است. این مساله با برقی شدن پیشرانهها و ظهور فناوری خودران شتاب بیشتری به خود گرفته است. برای نمونه کمپانی ژاپنی هوندا برای توسعه اتومبیلهای خودران خود با استارتاپ AutoX همکاری میکند؛ تویوتا نیز برای این کار استارتاپ Aurora را انتخاب کرده است.